top of page
Gyakran Ismételt Kérdések
Hogy választ kapj mindenre
-
Működik-e az eszköz GSM-en?Nem, az eszköz jelenleg WiFi vagy fizikai LAN kapcsolaton keresztül működik.
-
Működik-e az eszköz Bluetooth direkt kapcsolattal?Nem, az eszköz nem támogat direkt Bluetooth kapcsolatot.
-
Szükséges-e internetkapcsolat a működéshez, vagy aktív kapcsolattal működő belső hálózat létrehozása elegendő, pl. egy switch-csel?A telepítéshez és az első paraméterezéshez szükséges, hogy a mobiltelefon és az eszköz egyaránt rendelkezzen aktív internetkapcsolattal. Azonban a telepítést követően a működéshez elégséges az aktív hálózati kapcsolat (tehát pl. egy switch).
-
Milyen tápfeszültség szükséges a működéshez? Működik-e 12 VDC-ről vagy 24 VAC-ról?Nem, az eszköz beépített tápegységgel rendelkezik és 85-265VAC 47-63HZ direkt táplálást igényel, vagy PoE csatlakozón keresztül működik.
-
Milyen PoE feszültségszinten és szabvány szerint működik az eszköz?Az eszköznek 48V-os PoE tápfeszültségre van szüksége, ezért a 24V-os PoE tápegységekről nem működik az eszköz.
-
Milyen frekvencián működik az eszköz: 2,4 GHz vagy 5 GHz?A WiFi csatlakozás 2,4 gHz-es hálózaton működik.
-
Szükséges-e fix IP cím az üzemeltetéshez?Nem, az eszköz vezérlése szerveren keresztül működik, így nem szükséges fix IP címmel rendelkező internet-előfizetéssel rendelkezni.
-
Milyen környezetállósági IP védettségű az eszköz?A készülék IP50-es környezetállóságú a mechanikai- és nedvességállóság tekintetében.
-
Az eszköz relékimenetei feszültségfüggetlen szárazkontaktust biztosítanak?Igen, a relék NO/NC módban feszültségfüggetlenül működnek.
-
Milyen terhelhetőségűek a kimeneti relék?A kimenetek 250VAC / 2A terhelhetőségűek.
-
A készülék működése közben szabad-e a DIP kapcsolókkal üzemmódot váltani és az eszközt paraméterezni, vagy ezt csak feszültségmentes állapotban szabad?Nem okoz hibát az eszköz működésében, sőt az eszköz azonnal értelmezi a kapcsolók állapotának megváltoztatását. Azonban biztonsági okokból minden esetben javasoljuk az eszköz tápellátásnak megszüntetését.
-
Van-e különbség a mechanikus (mikrokapcsolós) és a reed relés állapotvisszajelzés pontossága között?Igen, a fogaslécen vagy kapun elhelyezett mikrokapcsolós végálláskapcsolók a valós nyitott vagy zárt állapotot tudják érzékelni. Ezzel szemben a mágneses elven működő REED relék “kapcsolási távolsága” függ a mágnes erejétől, így a kapu vagy garázsajtó néhány centis nyitott állapotában is jelezhet zárt állapotot az eszköz – abban az esetben ha az érzékelő a működtető mágnes erejétől a teljes zártság előtt már “nyugalomba” kerül.
-
Van-e kiegészítő bemenet az eszközön, ami a becsengetés funkciót továbbítja a telefonra?Nincs.Ilyen igény esetén a GATE CONTROL PRO terméket ajánljuk.
-
Lehet-e párhuzamosan használni a rendszert meglévő távirányítók esetén?Igen, a meglévő távirányító vevőegységével párhuzamosan be lehet kötni az eszközt, vagy a vezérlés nyitó/záró bemenetére lehet illeszteni. (A felhasználhatóságot a meglévő kapuvezérlő elektronika műszaki kialakítása határozza meg. Ezek műszaki kialakításukat tekintve eltérőek lehetnek).
-
Le kell-e zárni az eszköz bemeneteit abban az esetben, ha nem kerül bekötésre a végálláskapcsoló?Nem. A nyitásérzékelő nélküli üzemmód kapcsolóval történő kiválasztása után a bemenet állapotát az eszköz figyelmen kívül hagyja.
-
Hogyan látjuk a kapu valós nyitott és zárt állapotát?A kapuk teljesen nyitott és teljesen zárt állapotát akkor fogjuk látni, ha a teljesen nyitott és teljesen zárt állapotban is van felszerelve végálláskapcsoló, vagy nyitásérzékelő. Ez esetben a kapu teljesen nyitott és zárt állapotát is látni fogjuk az alkalmazásban. Amennyiben a kapu a két végállás közt lett megállítva, ebben az esetben a “figyelmeztetés” ikon jelenik meg a kijelzőn.
-
Az eszköz DHCP dinamikus IP cím osztásban működik kizárólag, vagy van lehetőség fix IP címet beállítani az eszközben?Nincs, az eszköz csak DHCP kapcsolattal működik.
-
Mire és hogyan használható az IN3-as bemenet az eszközön?Az IN3-as bemenet biztosítja, hogy az OPEN.ioting külső eszközzel vagy nyomógombbal is nyithatóvá váljon. Ide tudja bekötni pl. a kapu vagy garázsajtó távnyitó nyomógombját (billenőkapcsolóját), hogy a kapu nyomógombbal is vezérelhetővé váljon.
-
Mi történik abban az esetben, ha nincs WiFi vagy LAN elérés és inaktív az eszköz?A készülék hálózati kapcsolat nélkül nem képes működtetni a kapuvezérlőt. A WiFi vagy LAN kapcsolat helyreállását követően újra elérhetővé válik.
-
Tudom-e használni amerikai 110 V-os hálózaton is az eszközt?Igen. A készülék 85-265 VAC feszültségtartományban használható.
-
Van-e lehetőség automatikus zárást kialakítani a rendszerrel?Nincs. Mivel a kapuvezérlőknek a visszazárás egy alapfunkciójuk, ezért ezt célszerű a kapuvezérlőn beállítani.
-
Tudok-e ideiglenes hozzáférést biztosítani a kapumhoz (pl. nyaralás idejére)?Az OPEN.ioting eszközben a felhasználók hozzáadása és elvétele könnyű feladat, ezért ilyen módon érdemes megoldani az időszakos jogosultság kezelését. A készülék beépített naptárat nem kezel.
-
Mi a teendő, ha a WiFi hálózat nem elérhető a garázsban vagy a kapunál?Az épületek szerkezete és anyaga és a nagyobb távolságok, pl. emeletek és vasbeton szerkezete árnyékolhatja a WiFi hálózatot. Javasoljuk, hogy a telepítés előtt tegyen próbát a készülék állandó telepítési helyszínén. A növényzet víztartalma is árnyékolja a WiFi terjedését, így összefüggő sövényoszlop, vagy bokros területek mögé elhelyezett kapu esetén is tegyen próbát. Különálló garázs esetében csukja le a fémpaneles garázsajtót, hogy az árnyékolás esetén is vevőképes marad-e a készülék.
-
Lehet-e külső antennát csatlakoztatni az eszközhöz?Nem, az eszköz beépített antennával működik, így külső antenna telepítésére nincs lehetőség.
-
Mi a teendő abban az esetben, ha a kapuvezérlés elektronikája fémdobozban (acél vagy alumínium) kerül elhelyezésre? Tehetem-e a fémdobozba az OPEN.ioting eszközt?Mivel a készülék WiFi antennája a készülékbe van beépítve, kerülni kell az olyan fémszerkezetbe történő elhelyezést, ami a WiFi vételét csökkenti/árnyékolja. Mivel a fémdobozok árnyékolásként működnek és csökken a WiFi jelerőssége a dobozon belül, ezért az eszközt műanyag dobozban javasoljuk telepíteni. Amennyiben van rá mód, fémdobozos telepítés esetén javasoljuk az Ethernet port LAN csatlakozójára kötni a hálózatot, így a kommunikáció vezetéken történik és független a WiFi hálózattól.
-
Küld-e az eszköz hibajelzést, ha valamelyik kapcsolat (LAN vagy WiFi) megszűnik?Nem.
-
Alkalmas-e az eszköz párhuzamos működésre LAN-hálózaton és WiFi-n?Igen, az elérhető hálózaton keresztül megy végbe a vezérlés.
-
Ellenőrzi-e az eszköz a kapcsolat meglétét a telefon és az OPEN.ioting között?Nem.
-
A WiFi hálózatok keresésénél az OPEN.ioting eszköz megjelenik a WiFi kapcsolatok között? Hogyan lehet direkt módon csatlakozni az eszközhöz?Az OPEN.ioting WiFi csak akkor jelenik meg a WiFi kapcsolatok között, amikor az eszközt WiFi beállítási módba kapcsoljuk. Ilyenkor ezen a kapcsolaton keresztül lehet az eszköz WiFi hálózati kapcsolatát beállítani. Ezt a beállítást a mobilalkalmazás végzi el, ezért nincs szükség arra, hogy direkt módon kapcsolódjunk az eszközhöz.
-
Miért nem talál eszközt az alkalmazás a Hozzáadás menüpontban?Az eszközt kétféle módon lehet a hálózathoz csatlakoztatni: Ethernet csatlakozón vagy WiFi kapcsolaton keresztül. Mindkét mód esetén fontos, hogy az eszköz és a mobiltelefon egy hálózatra legyen csatlakoztatva. Ethernet csatlakozás esetén fontos, hogy a WiFi hálózat – amire a mobiltelefon csatlakozik – elérje azt a vezetékes hálózatot, amire az eszköz is csatlakozik. WiFi csatlakozás esetén pedig fontos, hogy az eszközt arra a WiFi hálózatra telepítsük, amire a mobiltelefon is csatlakozik. Fontos továbbá, hogy az eszköz a hálózattól kapjon IP címet, tehát legyen a hálózaton egy olyan DHCP szerver, amitől az eszköz IP-címet kérhet. Amikor ez megtörténik, az Ethernet csatlakozó mellett található IP lámpa (LED) sárgán fog világítani.
-
Mit jelent, hogy X db már beállított OPEN.ioting található a hálózaton?Előfordulhat olyan eset, amikor több OPEN.ioting eszközt is használnak ugyanazon a hálózaton. Például a kerítéskapuhoz és a garázskapuhoz is telepítettek egy-egy OPEN.ioting eszközt. Ilyenkor, ha ezek az eszközök azonos hálózaton vannak, a második eszköz telepítése során a mobilalkalmazás az előzőleg telepített eszközt is megtalálja a hálózaton és kijelzi azt. Olyan eset is előfordulhat, hogy az eszközt valaki már beállította, de törölte a mobilalkalmazásából. Ilyenkor az eszköz továbbra is elérhető marad a hálózaton és fogadja a többi felhasználó parancsait. Előfordulhat, hogy szeretnénk az eszköz telepítését újrakezdeni. Ilyenkor az eszközt gyári alaphelyzetbe tudjuk állítani az alábbi folyamat segítségével: Szüntessük meg az eszköz tápfeszültségét, majd az eszköz újbóli bekapcsolása közben az eszköz oldalán található WS gombot tartsuk nyomva legalább 5 másodpercig, majd engedjük el. Ekkor az eszköz gyári alaphelyzetbe kerül.
-
Miért mutat egy háromszögben felkiáltójelet az eszköz az alkalmazásban?Az eszköz interneten keresztüli regisztrációja nem sikerült. Bár lehetőség van az eszközt internet nélkül lokális hálózaton keresztül is nyitni, az OPEN.ioting eszköz regisztrációjához mindenképpen szükséges internetkapcsolat. Ez a jel addig jelenik meg, ameddig az eszköz legalább egyszer nem éri el az internetet. Amikor ez megtörténik, az eszköz elvégzi a felhőn keresztüli regisztrációt, majd amint az végbement, a felkiáltójel helyett a kapu állapotikonja fog megjelenni és az eszköz működőképes lesz. A továbbiakban már nem feltétlenül szükséges az internetkapcsolat, a mobilalkalmazás képes a lokális hálózaton keresztül is nyitni.
-
Mit jelent a “Nyitva maradt kapu” értesítés?Amennyiben a beállításért felelős S1 kapcsoló IGEN állásban van, akkor engedélyezett a végálláskapcsolók bekötése. Ha van végálláskapcsoló, miután a kapu nyitott állapotba került, onnantól számítva ha a beállított időintervallumon belül nem kerül csukott állapotba, Push értesítést kap róla.
-
Már kinyílt a kapum, de a nyitási animáció még mindig animálódik, miért?Amennyiben nincs végálláskapcsolója, az applikáció nem tudja mikor nyílt ki a kapu. Ebben az esetben az animáció 60 másodpercig tart.
-
Miért nem mutatja az applikáció, hogy nyitva vagy zárva van a kapum?Végálláskapcsolók helyes bekötése szükséges az eszközbe. Ezek nélkül az applikáció nem tudja, milyen állapotban van a kapu.
-
Hogyan tudom az eszközt egy új WiFi hálózatra csatlakoztatni?A Beállítások → Eszköz WiFi beállítás menüpontban.
-
Reseteltem (gyári alaphelyzetbe állítottam) az eszközt, de az alkalmazásban még mindig benne van, miért?Az eszköz reseteléséről nem értesül a mobilapp mert ilyenkor elveszti a hozzáférési jogát. Ilyen esetben az eszköz nyugodtan törölhető, mivel többé nem lesz elérhető.
-
Hogyan tudom gyári alaphelyzetre állítani (resetelni) az eszközt?lépés: Szüntessük meg az eszköz tápfeszültségét. lépés: Nyomjuk meg és tartsuk nyomva a WS gombot. lépés: Kapcsoljuk be az eszközt – csatlakoztassuk a tápfeszültséget. FONTOS! A WS gomb legyen benyomva, amikor a tápfeszültséget csatlakoztatjuk és tartsuk is nyomva. lépés: Várjunk legalább 5 másodpercet, majd engedjük el a WS gombot.
-
Az eszköz milyen kapuk vezérlésére alkalmas?Az OPEN.ioting eszköz nem helyettesíti a kapuvezérlő elektronikákat, amelyek a kapuk mozgatásához szükséges motorok működését szabályozzák. Minden olyan nyílászáró eszköz távoli nyitását lehetővé teszi, amelynek a vezérlése rendelkezik vezérlő bemenettel. Ezek például a következők lehetnek: tolókapuk, nyílókapuk, garázsajtók, garázskapuk, ipari gyorskapuk, lamellás kapuk, sorompók, bollardok, parkolásgátlók, mozgatható út és torlaszok, útakadályok, automata ajtók, detektív rácsok, mozgatható üvegportálok, fémhálók, láncos parkolás-gátlók.
-
Milyen bemenettel rendelkező kapuvezérlésekhez illeszthető az OPEN.ioting eszköz?Alapvetően két illesztési mód létezik. 1. működési mód: A kapu vezérlése egy bemenettel rendelkezik és “STEP BY STEP” működési módot támogat. 2. működési mód: A kapu vezérlése külön nyitó és külön záró bemenettel is rendelkezik. Az eszköz mindkét üzemmódot támogatja.
-
A két kimenettel lehet-e két kaput vezérelni?Nem. A kimenetek száma a működési módot határozza meg. Az OPEN.ioting eszközt egy kapu vezérlésére ajánljuk.
-
Hagyományos telefonnal vezérelhető-e a kapunyitás?Nem, mivel sem telefonhívással, sem SMS- küldéssel nem lehet csatlakozni az eszközhöz.
-
Alkalmas-e az eszköz kapuvezérlő elektronika kiváltására, hogy direkt módon vezérelje a motort?Az OPEN.ioting eszköz meglévő kapuvezérlő elektronikához illesztve nyitó- és záró kontaktust képes kiadni, így a meglévő vezérlőelektronikát nem helyettesíti, azonban a távirányító vevőegysége kiváltható vele.
-
Mi történik abban az esetben, ha az eszközre csak egy nyitásérzékelő vagy végálláskapcsoló kerül?Amennyiben az érzékelő a zárt állapotból történő nyitást érzékeli, a rendszer a nyitás közbeni állapot “köztes állapotban” ikonját jeleníti meg és zárt állapotban fogja újra a zárt állapot ikonját megjeleníteni.
-
Nyitható-e a kapu SMS-sel vagy hanghívással?Nem, mivel az eszköz nem SIM kártyán kommunikál, így erre nincs lehetőség. Ilyen felhasználás esetén a GATE CONTROL PRO eszközt ajánljuk.
-
Hogyan lehet a vezérlés impulzus hosszát hosszabb időre állítani, pl. üzletrács vagy redőny esetében, vagy direkt vezérléskor?Amennyiben egykimenetes módban használjuk az eszközt, akkor a második relé használható erre a célra. A második relé impulzus hossza a mobilalkalmazásból beállítható.
-
Titkosítva van-e a vezérlés jelátvitel útvonala?Igen.
-
Mi történik abban az esetben, ha egyszerre több felhasználó szeretné vezérelni az eszközt? Engedélyez egyidőben több kapcsolatot?Igen. Amennyiben a vezérlések között legalább 1 másodperc eltérés van, akkor a vezérlések egymás után megtörténnek, tehát ha egyszerre két vezérlést küldünk el, akkor a motorvezérlő típusától függően fog a kapu viselkedni. Egykimenetes vezérlési mód esetén ez nagy valószínűséggel azt fogja okozni, hogy a kapu elkezd kinyílni, majd azonnal meg is áll.
-
Mi történik, ha egyszerre adunk ki egy záró parancsot applikáción és ezzel egyidőben egy nyitó parancsot nyomógombbal?Amennyiben 1 másodpercen belül érkezik két parancs, akkor az eszköz csak az első parancsot fogja végrehajtani. Tehát, ha kiadunk egy záró parancsot, majd egy nyitást 1 másodpercen belül egy nyomógombbal, akkor a kapu csak a zárást fogja elvégezni. Azonban, ha 1 másodpercnél több idő telik el a két parancs között, akkor az eszköz végrehajtja a második parancsot is, tehát a zárás megáll és a kapu elkezd nyílni.
-
Alkalmas-e az OPEN.ioting eszköz más vezérlési feladatokra?Igen. Minden olyan vezérlési és távoli vezérlési feladat megoldható, ahol egy kontaktussal vezérelt feladatot kell ellátni és a vezérelt eszköz állapotát detektálni. Pl. az eszköz alkalmas terasz elektromos napernyőjének a vezérlésére is, a végállás kapcsolókkal pedig a nyitott, teljesen nyitott és a zárt állapot is megjeleníthető az applikációban.
-
Mennyi idő telik el a kiadott vezérlés és a relé állapotváltozása között?Ezt az intervallumot a hálózat és a mobilkapcsolat is meghatározza, de jellemzően 1-2 másodperc körüli érték.
-
A vezérléshez csak telefont lehet használni, vagy asztali számítógépen is működik?Csak mobilalkalmazással lehet vezérelni az eszközt, de a mobilalkalmazást lehet futtatni asztali gépen is. Windows alatt további információkat a “Link Your Phone to Windows” mondatra rákeresve olvashat, míg MacOs alatt további információkat a “How to run iOS app on Mac” mondatra rákeresve olvashat.
-
Akkor is tudom vezérelni a kapum, ha nincs internet?Igen, amennyiben egy hálózaton van az eszközzel és az eszköz már egyszer kapott internetet. Onnantól kezdve a kapu offline is vezérelhető.
-
Lehet-e távirányítóval vagy külső nyomógombbal vezérelni az eszközt. Ha igen, hogyan?Igen, erre a célra szolgál az S3-as bemenet, ami (NO) bemenet. Ide illeszthető a nyomógomb vagy a távirányító vevőegysége, ami rövidzár esetén indítja a vezérlést. Erre például olyan helyen lehet szükség, ahol az eszközt meglévő távirányítós rendszer mellé illesztjük, mivel így igény szerint megmarad a távirányítós nyitás lehetősége azok számára, akik nem rendelkeznek okostelefonnal vagy applikációval.
-
Kell-e tápegység vagy kiegészítő adapter, dugasztáp a készülék beüzemeléséhez?Nem. Az eszköz direkt 230 VAC-al vagy PoE megtáplálással működik, ezért nincsen szükség további tápegységre.
-
Milyen platformokon működik az eszközhöz társított mobilalkalmazás?Android és iOS mobiltelefonon, illetve Apple okosórán működik az alkalmazás.
-
A mobilapp tableten is működik?Nem, jelenleg csak mobiltelefonon és Apple okosórán működik a mobilalkalmazás.
-
Kell-e fizetni az applikáció használatáért?Nem, az alkalmazás ingyenes.
-
Miért nem tudom a profilképem megváltoztatni?Facebook és Google login esetén azon felületek profilképét veszi át a rendszer, míg a többinél default kép jelenik meg.
-
Mi történik, ha törlöm a fiókom?Minden adat törlődik, azon eszközök amelyeknél tulajdonos, azok is törlődnek.
-
Mi történik azokkal az eszközökkel, amelyeknek én vagyok a tulajdonosa és törlöm a fiókot?Ezen eszközök törlődnek és a meghívott felhasználók is elveszítik ezen eszközöket.
-
Meg tudom változtatni eszközeim sorrendjét?Igen, a Beállítások → Eszközök rendezése menüpontban.
-
Meg tudom változtatni, hogy az alkalmazás sötét/világos témát használjon?Igen, a Beállítások → Alkalmazás beállításai → Színséma menüpontban.
-
Hogyan tudom megváltoztatni az alkalmazás nyelvét?A Beállítások → Alkalmazás beállításai → Nyelv menüpontban.
-
Az apple watch-on az OIO app órák/napok óta ezt írja ki: "Szinkronizálás folyamatban", mi lehet a gond?A Beállítások -> Apple ID -> iCloud -> Jelszavak és Kulcskarika -> Az Iphone szinkronizálása opciót be kell kapcsolni.
-
Okosotthon integrációra van-e lehetőség?Igen, Alexa és Google Home okosotthon integrációra van lehetőség.
-
Mi a teendő készülékcsere esetén?Amennyiben az OPEN.ioting eszközt bármilyen okból cserélni kell, a meglévő készülék helyére felszerelve új eszközként kell felvenni. A régi készülék törölhető az alkalmazásban felvett eszközök közül.
-
Az eszközinformációban található “Jótállás vége” szövegrésznél található dátum mikortól indul?Az eszköz első regisztrációját a szerver megjegyzi, ez a dátum lesz a beüzemelés kezdőidőpontja. Ettől az időponttól számítva 2 év a jótállási idő.
-
Hogyan lehet felhasználót törölni és/vagy jogosultságot elvenni?Az eszköz felhasználói profilban a következő lehetőségek állnak rendelkezésre: Felhasználó meghívása (további felhasználók hozzáadása a rendszerhez), illetve Tulajdonjog átruházása (tulajdonosváltás esetén a fő felhasználó cseréjére itt nyílik lehetőség).
-
Egy alkalmazáson belül egy eszközhöz hány felhasználót tudunk hozzárendelni?Egy alkalmazáson belül egy eszközhöz díjmentesen 50 felhasználót lehet hozzárendelni. Ez a felhasználói szám bővíthető: 51-100 felhasználóig +25 EUR ellenében, illetve 101-500 felhasználóig +50EUR ellenében. Értelemszerűen 500 felhasználó esetén mindkét ár fizetendő, tehát összesen 75 EUR.
-
Miért nem tudok felhasználókat meghívni?A meghívott felhasználók az OPEN.ioting eszközhöz tartoznak. Ez azt jelenti, hogy ha több OPEN.ioting eszközzel rendelkezik, akkor azoknak lehetnek különböző felhasználói. Éppen ezért a meghívásra jogosultsága csak annak van, aki az adott eszköznek a tulajdonosa – tehát aki megvásárolta és először telepítette. Amennyiben nem tud felhasználókat meghívni egy adott eszközre, akkor nem rendelkezik „Tulajdonos” jogosultsággal. Az eszközre felhasználókat csak „Tulajdonos” szerepkörrel lehet meghívni. FONTOS: Az eszköznek egyszerre csak egy tulajdonosa lehet, de a tulajdonosi jogkör átruházható.
-
Hogyan tudom a kapott meghívót elfogadni?Meghívás után az e-mailben látható linkre kattintva el kell fogadni a meghívást, továbbá telepíteni kell az OPEN.ioting alkalmazást.
-
Hogyan tudok új felhasználót meghívni egy eszközhöz?Az eszköz beállításaiban e-mail címmel, amennyiben Ön az eszköz tulajdonosa.
-
Mit jelent a “Tulajdoni jog átruházás”?Az eszközre felhasználókat csak „Tulajdonos” szerepkörrel lehet meghívni és minden eszköznek egyszerre csak egy tulajdonosa lehet. A „Tulajdoni jog átruházása” azt jelenti, hogy a jelenlegi tulajdonos átadja ezt a szerepkört egy másik felhasználónak, tehát a továbbiakban már nem lesz joga az eszköz felhasználóinak kezelésére. Helyébe az a felhasználó kerül, akire a tulajdon jogot átruházta.
-
Mi történik ha törlök egy felhasználót a meghívottak közül?A felhasználó elveszti a jogot és törlődik a fiókból.
-
Mi történik a meghívott felhasználókkal, ha én mint tulajdonos törlöm az eszközt a mobilalkalmazásból?Minden felhasználó elveszti az eszközt (törlődik róluk). Amennyiben ezt nem szeretné, át kell ruháznia a tulajdonjogot.
-
Töröltem az eszközt, a rendszer mégis azt mutatja, hogy az eszköz be van állítva, miért?A mobilappból történő törlés nem jelenti az eszköz resetelését (gyári alaphelyzetbe állítását). Azt manuálisan kell megtenni.
-
Hogyan tudok e-mail címmel regisztrálni / miért nem kér jelszót?Az e-mail címmel történő regisztráció és belépés lényege, hogy jelszó megjegyzése nélkül, biztonságosan lehessen bejelentkezi az alkalmazásba. Amikor e-mail címmel regisztrálunk, létrejön egy egyszerhasználatos (24 óráig élő) kulcs. A kulcs egy 40 karakter hosszú, számokat, kis- és nagybetűket is tartalmazó azonosító, ami helyettesíti a jelszót. Ezt a kulcsot küldi ki a rendszer a megadott e-mail címre, egy linkbe ágyazva. A linket a mobilalkalmazással megnyitva a mobilalkalmazás létrehozza a fiókot és elvégzi a beléptetését az e-mail cím és a kiküldött kulcs segítségével. Ez a bejelentkezési megoldás sokkal biztonságosabb, mint a jelszó használata, mivel A kulcs sokkal bonyolultabb, mint az általában használt jelszavak (40 karakter, számok, kis- és nagybetűk). A kulcs csak egyszer használható, tehát belépés után többet nem lehet használni, hiába kerül más birtokába az e-mail, a kulcs többet már nem lesz alkalmas bejelentkezésre. (A jelszó többször is használható.) Az e-mail fiókhoz vélhetően eleve csak a fiók tulajdonosa fér hozzá, az e-mail fiók pedig már védett egy jelszóval – így nem lesz szükség további jelszó megjegyzésére és tárolására.
bottom of page